A novinkyzpráva
novinky
produkty
podpora
lidé, kontakt
 

Kodak VL 2000 v ČR

Amos CZ dodal momentálně největší instalaci digitálního inkjetového tiskového stroje VL 2000 Kodak v Evropě.

Jeden z nejvýznamnějších světových výrobců polygrafických strojů Kodak dodal a instaloval na sklonku loňského roku v ČR digitální tiskový stroj VL 2000. Investice byla uskutečněna ve firmě BOOM TISK v Kolíně nad Labem. Kolínský BOOM TISK investoval přes sto milionů korun do nové technologie. Vzniklo tak nejmodernější tiskové a obálkovací středisko variabilních dat v České republice s kapacitou jednoho milionu plnobarevných stran denně.

Jádrem dodané technologie a nejvýznamnější část investice i z hlediska finanční je tiskový stroj Kodak VL 2000, dodaný a instalovaný ve své nejsilnější, maximální dvouvěžové konfiguraci. Je schopen oboustranně potisknout dvě plně barevné A4 vedle sebe, s úplnou variabilitou dat při plné rychlosti. (Více na http://www.amoscz.cz/pages/kodak/versamark/versamark_v.html). Na tiskovou část navazuje navíječ, odvíječ, selektivní perforátor a další navazující resp. související dokončovací technologie dodané spolupracující firmou Nexptrint, respektive Hunkeler a Tecnau.

Datové zpracování probíhá na nejmodernějším a nejsilnějším serveru pro správu variabilních v produkci Kodaku, CS 410, celkově se tak jedná o nejsilnější a nejmodernější realizovanou instalaci této technologie v Evropě – toto samozřejmě platí pro tuto dobu, tedy konec roku 2008 a zimu roku 2009. 

Komparativní výhodou celého systému je vysoká kvalita barevného podání – možnost jeho nastavení s důrazem v kvalitě na digitálních tiskových systémech dosud nevídané. Instalace je navržena a postavena i z hlediska rychlosti zpracování dat – celý serverový systém je schopen pracovat plnou provozní rychlostí (76 m/min) přes plný formát se 100procentní variabilitou, naopak má připravené rezervy pro případné zvyšování rychlosti či kapacity.

Středisko je zaměřeno především na zpracování a výrobu tzv. transpromo dokumentů - transakčních dokumentů (výpisy z bankovních účtů, faktury telekomunikačních operátorů nebo utility společností), které jsou propojeny s přímo cílenou barevnou marketingovou informací. Nové středisko je určeno také pro výrobu direct mailingu, výpisů z různých věrnostních programů nebo novinový tisk.

BOOM TISK a Transpromo

„Zájem o službu na českém trhu je. V zahraničí je to již v některých zemích standard, např. v Izraeli jsou z 80 % všechny transakční dokumenty typu transpromo,“ říká Robert Domnosil, jednatel Boom Tisku.

Podle Domnosila transpromo technologie firmám šetří značné finanční prostředky za rozesílání dalších direct mailů a zvyšuje prodeje produktů nebo služeb. „Transakční dokumenty jako jsou faktury a výpisy z účtů jsou ve spojení s barvou a personalizací reklamního sdělení mimořádně účinným komunikačním nástrojem. Adresát takovéto informaci věnuje podstatně větší pozornost než televizní reklamě,“ vysvětluje Domnosil.

Boom Tisk je zatím jediný, který výrobu transpromo dokumentů na českém trhu zajišťuje. V současnosti o službě transpromo intenzivně uvažuje i Česká pošta. Jedním z prvních českých klientů, který transpromo dokumenty už využívá, je Cetelem. 

Celosvětově jde o dynamicky se rozšiřující segment trhu. V Německu nyní zavádí službu německé TNT Post a chce tím konkurovat Deutsche Post a jejímu dominantnímu postavení na trhu produkce a distribuce transakčních mailů.

V severní Americe se loni rozeslalo 1,62 miliard plnobarevných transpromo dokumentů. Do roku 2010 se má jejich počet zvýšit na 21,72 mld. výtisků. Meziročně se jejich množství zvyšuje o 91 %. Na některých vyspělých trzích je tempo růstu ještě vyšší. K největším zadavatelům výroby transakčních dokumentů patří společnosti vydávající kreditní karty (17 %), banky (16 %) a telekomunikační firmy (12 %).

Raketový nárůst produkce transpromo dokumentů je ovlivněn především čtyřmi faktory: lepší možnost jak oslovit spotřebitele, pokrok v digitálních technologiích, změny na poštovním trhu a změna transakční komunikace na nástroj marketingu. Tyto listiny mají téměř zaručeno, že si je zákazník přečte - asi 95 % zásilek s transakčními dokumenty adresát otevře a čte. Tak vysoké procento nedosahuje žádná forma directmailu natož jakákoliv tištěná reklama. Výpis z účtu klient v průměru zkoumá přibližně jednu až tři minuty. Při tom se nemůže vyhnout alespoň pasivnímu vnímání dotištěné komerční informace. Podle zkušeností z USA je míra response bez obtíží 10 až 15 %.

O firmách

Společnost Amos CZ a.s. vznikla v roce 1994 jako dedikovaný dodavatel technologií pro předtiskovou přípravu, později rozšířila své portfolio o dodávky filmů a tiskových desek, v poslední době pak rozšířila své portfolio i o digitální tiskové stroje Kodak Nexpress a Kodak Versamark, vše jako systémový integrátor, včetně instalace a servisu všech těchto technologií. Patři mezi zavedené a svou vysokou kvalitou služeb známé firmy svého druhu na českém trhu.

Společnost BOOM TISK vznikla v roce 1995 jako ofsetová tiskárna a dnes patří mezi nejvýznamnější polygrafické podniky v České republice s nejmodernějším technologickým vybavením. Produkuje pro nejnáročnější nadnárodní i českou klientelu.


[top | home]